fredag 31. januar 2014

Slapp fredagskveld.. Mimrer litt

Ikveld er det bare jeg (Linn) og Ferrari. Vi koser oss med Sex and the city og godis :-) Det vil si, litt pepsi max på meg og litt leverpostei, dentastix og mye kos til Ferrari..



Her hadde jeg bada Ferrari.. Hun er så utrolig flink når det kommer til å bade, dusje, vaske! Spiller ingen rolle hva jeg gjør, hun står som et fjell. Der er ikke det at hun nyter det noe særlig, men hun har rett og slett forstått at når man er skitten, så må man vaskes. Det kan også ha noe med at hun er veldig glad i gjørme og sølepytter, så hun ender som regel opp i dusjen etter tur.

Eurasieren er egentlig veldig lett å holde ren, det holder ofte å bare tørke over med et tørt håndkle. Men denne jenta har bevist at å skitne seg til, det er en kunst. Det er ikke bra å vaske hunden for ofte, det kan resultere i tørrhet, kløe, irritasjon o.l. Heldigvis ikke noe som har hendt oss enda, og hun gir oss ikke mye valg når hun vasser i gjørmehull..

Dette tok Mats før utstillingen i Steinkjer. Der endte vi opp med BIM-sløyfe og CERT, ble slått av Dennis, Anne-Grethe's velpremierte Don Juan. For en staselig kar, Mats ble helt stum, snakka ikke om annet enn at en sånn vakker hannhund skulle han også ha en dag. Vi var uansett kjempe stolte av å endelig få CERT :-D Det var kjempe moro, selv om det var en liten utstilling.

Her ser dere Dennis, og eier Anne- Grethe som driver kennel Amentino helt til høyre. Det var første gangen vi møtte henne, hun er ei trivelig og imøtekommende dame. Det er slike øyeblikk som gjør utstilling så moro, møte nye mennesker som deler samme interesse og fasinasjon for eurasiere. Dersom du er på utkikk etter eurasier er hennes kennel absolutt å anbefale, jeg tror faktisk at Dennis er den mest premierte eurasieren i Norge, MEN det kan hende jeg tar feil. Uansett vanvittig imponerende resultater og titler på den karen, og beundringsverdig driv i Anne-Grethe. Jeg håper å få til noe det samme til en av våre hunder- EN VAKKER DAG.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar